Kezdhetném ott a történetemet, mikor és hol szereztem a kereskedelem-marketing diplomám.

De az én történetem

ott kezdődik, amikor…

Évekkel ezelőtt egyszer csak belecsöppentem egy vállalkozónői csoportba.

Nem magamtól csatlakoztam, de az már szándékos volt, hogy maradtam. És annak is oka van, hogy velük kezdem a történetemet!

Ebben a csoportban azt láttam, hogy létezik marketing nyomulás nélkül és lehet vállalkozást vinni szorongások nélkül. Láttam, de nem értettem…

Ezidőtájt abban hittem, hogy az eredményeket az hozza, ha lendületesen és nagy erővel tolom a marketinget. Ezt a hitemet be is igazolták a statisztikáim: egyre több online marketing kivitelezési és social média menedzseri feladattal találtak meg, nőtt az ügyfeleim száma és a bevételem is megtöbbszöröződött.

 

Aztán a könnyen jött sikerek után jöttek az első problémák.

Már túl sokat dolgoztam, mert nem tudtam senkinek nemet mondani. Kapkodtam és erőlködtem, mert nem volt jó időbeosztásom. Egyáltalán nem voltam hatékony. Állandó feszültségben éltem, mert az ügyfelek olyan feltételeket, határidőket szabtak, amiket szinte lehetetlen volt teljesíteni. És még az áraimat is lealkudták. 

Közben abban a bizonyos vállalkozói csoportban olyan nőket ismertem meg, akiknek mindezekkel semmi gondja nem volt.  Ők lágy nőiességgel, könnyed teremtő energiával igazgatták életüket. Szívvel és lélekkel vitték sikerre bizniszüket. 

Volt egy jövőképem: “jó lenne, ha…” – de nem tudtam, mit tegyek érte.  Valójában azt sem tudtam, hogy tennem kellene érte. Fogalmam sem volt a tervezés jelentőségéről vagy a határszabás szükségességéről. Nem voltak konkrét céljaim, csak sodródtam.

Ősszel még pörögtem, karácsonyra elvesztettem a fókuszt és a motivációt.

Hónapok teltek el így, elakadva. Megkérdőjeleztem mindent és szinte mindenkit magam körül, de ráláttam végre, hogy mennyire nem jól tekintek magamra vállalkozóként. Teljesen összeomlottam.

Ekkor tudatosodott bennem, mit csinálnak másképp – mitől nem égnek ki társaim a vállalkozói körben: ők figyelnek befelé is, saját tempóban haladnak, képesek magukat előtérbe helyezni.

Jó nekik. – gondoltam, aztán úgy döntöttem, nekem ez úgyse menne, inkább hagyom is a vállalkozósdit. Úgy hozta a sors, hogy egy theta healing tanfolyamon kerültem közelebb magamhoz, és a válaszhoz: ki vagyok és mit is akarok valójában.

Elkezdődött egy önismereti út.

Majdnem egy évvel azután, hogy betekintést nyertem a szívközpontú vállalkozónők világába, kezdtem elhinni, hogy talán én is vezethetem úgy az életemet és a vállalkozásomat, ahogy ők. Már tudtam, mit akarok csinálni, és kikkel szeretnék dolgozni, de meg kellett keresnem hozzá az eszközöket.

Folytattam a tanulást és a befelé figyelést. 

Az önreflexió és a coaching szemlélet elsajátítása csak elmélyítette a vágyamat: segíteni fogok a hozzám fordulóknak – de valahogy egészen másképp, mint eddig!  

Az, hogy hogyan ültetem át a gyakorlatba mindazt, amit megértettem, még homályos volt, de már el tudtam kezdeni kipróbálni új ötleteimet, módszereimet.

A marketing témájú konzultációk egyre mélyebb beszélgetésekké alakultak. Sok-sok önértékelési problémával találkoztam és ráláttam, hogy egy-egy belső elakadás mennyire gátolhatja, akadályozza a vállalkozói fejlődést. 

Egyre többször tapasztaltam, hogy nem konkrét marketing tanácsokkal segítek a legjobban. Sokszor egy kérdés vagy nézőpontváltás többet ad, mint egy alaposan kidolgozott 20 oldalas marketing stratégia.

Megtaláltam azt, amit szívből tudok és szeretnék csinálni: megszületett a „lelkizős” marketing gondolata. 

Egyszerre alkalmazom a marketingről tanultakat, de közben 100%-ban figyelek a személyre, a személyiségre, és emberi oldalról közelítem meg a vállalkozónőt – abban támogatva, amiben kell. 

Anikóval az alapoktól kezdtük el felépíteni művészetterapeuta vállalkozását. Megnéztük, hogy hitrendszerei hogyan akadályozzák vagy támogatják abban, hogy végre ne hobbiként tekintsen szolgáltatására.

Viki egyedül érezte magát a kineziológus vállalkozásában. Kellett neki valaki, akivel bármikor átbeszélheti a terveit, döntéseit, kampányötleteit. Valaki, aki motiválja, ha éppen el van akadva. Folyamatos támogatásom biztonságot adott neki ahhoz, hogy fokozatosan fel tudja építeni vállalkozásának alapjait: időbeosztását és kommunikációs tervét.

Andinak, aki évek óta coachként tevékenykedik, betelt a naptárja egyéni ügyfelekkel. Szintet akart lépni, csoportos foglalkozásokat tartani és ehhez tudatosabb kommunikációra volt szüksége. Meglévő marketing tudását összekapcsoltuk a gyakorlattal: megalkottuk workshopja “to do” listáját, e-mail marketing stratégiáját.

Végül én is rátaláltam önmagamra.

Megváltoztak az üzleti kapcsolódásaim: már képes vagyok nemet mondani, felvállalni magamat és megfogalmazni, mit szeretnék. Nem sodródom, stratégiára építkezem.

Felismertem és már hirdetem is:  a vállalkozásban igenis szerepe és helye van az önismereti munkának, a szívből létezésnek, akár a spiritualitásnak is.

 

Utam során szerzett tapasztalataim számodra is hasznosak leszek. 

Úgy ültetjük át gyakorlatba az elméleti marketing tudásodat, hogy közben arra is figyelek, mi az a belső láng, ami benned ég, ami téged mozgat. 

Abban támogatlak, hogy megvalósítsd önmagadat.

Abban támogatlak, hogy elhidd: értékes vagy és értékes, amit csinálsz.

Abban támogatlak, hogy ezt felvállald és merd megmutatni a világnak.

És persze abban, hogy neked legyen a

legütősebb

marketing stratégiád!